niye koridorları iletişim ve etkinlik amaçlı kullanıyoruz? stüdyoda nasıl bir hava esmektedir?:
_stüdyo, eğitmen ve öğrencinin katı biçimde ayrıştığı bir “ders verme” ortamı değil farklı rollerin sürekli yeniden tanımlandığı bir ortak üretimin ta kendisidir.
_stüdyonun üretimi eserler değil deneyimdir. üretim aracı deneydir, iştir, düşüncedir, okumadır, eğlencedir, harekettir, organizasyondur, sergidir, yayındır.
_stüdyo sınıfa sığamaz, koridorlar ve holler aracılığıyla okula, kent mekanları aracılığıyla kente ve başta internet üzerinden olmak üzere her türlü yayıncılık yoluyla ülkeye ve dünyaya yayılır. stüdyonun belirli bir mekanı yoktur, stüdyo bütün okuldur-kenttir-dünyadır. ve taşkışla içinde iletişim için en iyi platform ve en iyi etkinlik mekanı koridor ve hollerdir.
_sergi, yayın, internet sitesi, parti, etkinlik vb. iletişim ortamları, yürütülen deneyin doğasına göre stüdyonun koşullarında biçimlenir, bunları önceden belirlenen “genel” kurallara ya da “düzgün” kılıflara sıkıştırmaya çalışmak stüdyonun faaliyet tarzına aykırıdır.
_stüdyo yayılmıştır, yayılacaktır.
28 Şubat 2009 Cumartesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
1 yorum:
..tabi bir de stüdyonun bulaştığı taşkılşa mekanlarını(sergilerimizi)arada ziyaret etmek, işler ne hale gelmiş diye bakmak, onlara sahip çıkmak, çöp olmuşsa çöpe atmak/veya daha iyisi başka birşeylere dönüştürmek filan da gerekmez mi?
Yorum Gönder